Dizajn interiéru Espace je dosť svojský, pre niekoho až príliš futuristický. Nadšenie nespôsobí ani dielenské spracovanie a to najmä prvých ročníkov. Čím však Espace boduje je výbava a hlavne veľmi dobrý výhľad z vozidla. Ten zabezpečuje jednak vyšší posed, ale aj bohaté presklenie a veľmi tenké „A“ stĺpiky. Menšou nevýhodou bohatého presklenie je väčšie zahrievanie interiéru, čo však Espacu vybavenému sériovou (niekedy až štvorzónovou) klimatizáciou veľké problémy nerobí. Samozrejme musí fungovať.
Zvláštny dizajn interiéru prinieslo aj niektoré odlišnosti. Napríklad audiosústava je ukrytá v schránke uprostred palubnej dosky, ovládanie klimatizácia sa nachádza priamo vo výplniach bočných dverí pod ovládačmi spätných zrkadiel a okien. Poteší veľké množstvo odkladacích priestorov a veľmi dobrá je aj variabilita interiéru.
Komfortne čalúnené sedadlá sa môžu jednotlivo posúvať, sklápať, úplne vyberať a zadné aj otáčať proti smeru jazdy. Zo zadného radu je možné vybrať jedno a zvyšnú dvojicu umiestniť ďalej od seba alebo proti smeru jazdy. Manipulácia so sedadlami je veľmi jednoduchá, je však nutné počítať s vyššou hmotnosťou jednotlivých sedadiel.
Priestor pre posádku je naozaj slušný a slušný je aj objem kufra v päťmiestnom prevedení (v prípade verzie Grand aj v sedemmiestnom). Klasické prevedenie prepraví náklad pri sedemmiestnom usporiadaní len o objeme 290 litrov, Grand zvládne odviezť 455 litrov batožiny. V prípade vybratia piatich sedadiel vznikne úplne rovná ložná plocha a objem nákladového priestoru narastie na 2860 litrov v prípade klasickej verzie a na 3050 litrov v prípade prevedenia Grand.
Jazdné vlastnosti Espace sú pomerne nezáludné a pri snahe o dynamickejšiu jazdu však pripomínajú správanie malého autobusu. Vozidlo sa v zákrutách logicky viac nakláňa a tiež netreba čakať mrštnosť pri vyhýbacom manévri. Komfortné naladenie podvozku vyhladí väčšinu dier na našich cestách. Napriek rozmerom (hlavne dĺžke), je vozidlo dosť obratné vďaka veľkému rajdu (vytočeniu) predných kolies, čo iste uľahčí manévrovanie najmä v preplnenom meste. Podobne dobre sú na tom s účinkom brzdy, ktoré sú aj na naložený Espace dobre dimenzované.
Prednosti a nedostatky
až sedem miest pre cestujúcich |
kapacita kufra v sedemmiestnej verzii klasického Espace |
priestrannosť a variabilita interiéru |
málo prehľadný multifunkčný ovládač na stredovom tuneli |
pohodlné sedadlá |
v strede umiestnený prístrojový panel |
komfortné odpruženie |
pomerne vysoká poruchovosť |
bohatá výbava |
iba priemerná úroveň dielenského spracovania |
Najčastejšie poruchy
poruchová elektronika (začiatok výroby) |
poruchy s elektronickými kartami |
nefungujúci snímač tlaku v pneumatikách |
chybné xenónové výbojky |
problémy s elektrickým nastavovaním zrkadiel |
problémy s palubným PC |
nefungujúce podsvietenie stredového panelu |
problémy s elektronickou parkovacou brzdou |
nefungujúce otvorenie prednej kapoty |
zvlnené brzdové kotúče |
nadmerné vôle na prednej náprave (čapy, silentbloky ramien a tyčky stabilizátora) |
rýchlejšie opotrebované silentbloky uloženia zadnej nápravy - plávanie a hluk pri prejazde nerovností |
opotrebovaná spojka (manuálna prevodovka) |
rezonancie tepelného štítu výfuku |
predčasne zlyhávajúce turbodúchadlo (diesel a 2,0 T) |
problematický vstrekovací systém - vstrekovače, čerpadlo (diesel) |
opotrebované ložiská manuálnej prevodovky PK6 - zvýšená hlučnosť |
občas porucha snímača polohy vačkového či kľukového hriadeľa - problematické štartovanie (benzínové motory) |
štrajkujúce škrtiace klapky (benzín, väčší km nábeh) |
nefunkčné cievky zapaľovania - motor beží nepravidelne na "menej" valcov (benzín, častejšie prvé roky výroby, väčší počet km, zanedbaná výmena sviečok) |
chybný snímač otáčok - motor nejde naštartovať (benzín) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (1,9 dCi, 2,2 dCi, 3,0 dCi, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zalepený EGR ventil - trhavý ťah, dymenie, svietiaca kontrolka (najmä 1,9 dCi, 2,2 dCi a 3,0 dCi) |
prasknutý chladič stlačeného vzduchu (1,9 dCi a 2,2 dCi) |
porucha vstrekovacieho systému - tečúce vysokotlaké čerpadlo, chybné elektrické podávacie čerpadlo, zlyhávajúci regulátor tlaku čerpadla (1,9 dCi, 2,2 dCi ) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel, väčší km nábeh) |
porucha vírivých klapiek, opotrebované ozubenie rozvodov, prasknutý remeň, tečúca vodná pumpa (2,2 dCi) |
zadretie kľukového hriadeľa (častejšie pri 1,9 dci, 2,2 dCi - väčší km nábeh resp. dlhé intervaly výmeny oleja) |
nefunkčná škrtiaca/dobehová klapka, čo sa prejavuje nadmerným zavibrovaním/zatrasením motora pri vypnutí kľúča (2,0 dCi) |
občas prasknutý chladič EGR - následný únik spalín do chladiacej kvapaliny, taktiež nefunkčný elektropneumatický ventil regulácie plniaceho tlaku turba, čo sa prejavuje slabším ťahom motora z dôvodu zle fungujúcej regulácie (2,0 dCi) |
prehrievanie motora 3,0 dCi, nadmerná spotreba oleja |
poruchy 6 st. prevodoviek PK 6 (1,9 dCi, 2,2 dCi, 2,0 T) - stretnúť sa možno s nadmerne opotrebovanými ložiskami hriadeľov, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom, zriedkavosťou nie sú ani opotrebované či odlomené zuby ozubených kolies (najčastejšie na treťom a štvrtom stupni), čo sa prejavovalo vypadávaním rýchlosti pri pridaní alebo ubratí plynu a hnevať vedia aj vidlice radenia (najmä šesťstupňové prevodovky PK6 - do modernizácie, menej PK5) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0i Turbo Benzínový turbomotor má dostatok výkonu aj na svižnú jazdu, je pomerne spoľahlivý a pri troche snahy dokáže jazdiť aj za rozumnú spotrebu. 2,0 dCi. Napriek určitým problémom v spoľahlivosti, možno tento motor odporučiť. Vyznačuje sa totiž veľmi dobrou kultivovanosťou, dynamikou a poteší aj prijateľná spotreba. |
3,0 dCi. Motor síce ponúka solídny ťah a kultivovaný chod, technické problémy však znechutili nejedného majiteľa. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 (JK09) | 1998 ccm | F4R 792 | 100 kW |
2.0 (JK0N, JK1D) | 1998 ccm | F4R 797,F4R 897,F4R 796,F4R 896 | 125 kW |
2.0 Turbo (JK0B, JK0N) | 1998 ccm | F4R 794,F4R 795,F4R 797,F4R 796 | 120 kW |
3.5 V6 (JK00, JK0F, JK0P, JK0S, JK0W) | 3498 ccm | V4Y 711,V4Y 715 | 177 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 dCi (JK0U) | 1870 ccm | F9Q 820 | 85 kW |
1.9 dCi (JK0U, JK0G) | 1870 ccm | F9Q 680,F9Q 820,F9Q 826 | 88 kW |
2.0 dCi (JK01, JK02, JK1J, JK1K) | 1995 ccm | M9R 740,M9R 750,M9R 815 | 110 kW |
2.0 dCi (JK02, JK03) | 1995 ccm | M9R 802 | 96 kW |
2.0 dCi (JK03, JK04) | 1995 ccm | M9R 760,M9R 761,M9R 762,M9R 763 | 127 kW |
2.2 dCi (JK07) | 2188 ccm | G9T 645 | 102 kW |
2.2 dCi (JK0H) | 2188 ccm | G9T 742,G9T 743 | 110 kW |
3.0 dCi (JK0E, JK0Y) | 2958 ccm | P9X 715 | 133 kW |
3.0 dCi (JK0J, JK0V) | 2958 ccm | P9X 701 | 130 kW |
6 komentárov
Luboš
Popis zodpovedá mojej skúsenosti s Espacom IV r.v.2003 – 1,9dCi 85kW.Kúpil som ho ako 3-ročného z Belgicka pri najazdených 146tis.km.Prvý dojem bol fantastický a ten si zachoval po celú 4 ročnú dobu prevádzky.Predal som ho pri 206tis.km.Vymenil som mu turbo,brzdové kotúče,čapy na prednej náprave a dal opraviť stredový displey , ktorý prestal svietiť.Cez všetky tieto opravy si naň spomínam v dobrom.Na konci roku 2010 som ho vymenil za funglovku Grand Scenic 1,5 dCi EDC.
Čo sa týka pohodlia cestovania Espace je pvá liga oroti Scenicu.Prevádzkové náklady sú nižšie približne o 2L na 100 km , kôli čomu som ho vymenil.Pokiaľ zvažujete medzi Scenicom , alebo Espacom , tak rozhodne vzdialenosť vašich ciest.Na dlhšie cesty jednoznačne Espace.Budem rád , ak moja skúsenosť bude pre ďalších budúcich majiteľov tejto značky vodítkom pri rozhodovaní.
tom tom
moj znamy ma 2xespace,prvy 2.2DCI man a 3.0dci autom.,su to velmi pohodlne a max.nespolahlive automobily…neodporucam.
Slavo
Ja som kúpil Espaca 2,2dCi/110KW,84000km ako 4-or ročného z Nemecka v roku 2008.Teraz mám najazdene 311000km a som s ním stále spokojný. Ešte som nemenil ani turbo. Robím pravidelný servis na 30000km, výmena brzd a kotúčov, menil som alternator/nebol lacný!!!/, ľava poloos+čapy a ešte výmena karty. Stále má odviezol a priviezol, nesklamal. Taktiež priestor a super výhľad z vozidla ma utvrdzuje, že keď doslúži kúpim zase Espaca.
lacko
ja sa len chcem opytat ci je mozne vymenit motor z 3.0dci r v 2002 alebo 2004 do rocnika 2003 kilwaty pasuju je to mozne poradde ak viete
Anonym
Mal by to byť motor P9X 701 alebo 715. Ak pasuje tento kód s tvojim motorom je to OK. Tento motor sa vyrábal od 2002-2006.
Peter
a kupili by ste este dnes (r.2020) Espace 2007 3.0 Dci inovovany motor 133 kW automat… motor dost od oleja… ??
Motoricky aj prevodovka radi krasne… turbo svisti… ked sa mu da za usi…
Kupit ci nie? Bojim sa tych unikov oleja cez turbo apod.