Oproti Tucsonu je model ix35 o 85 mm dlhší, o 20 mm širší a o 20 mm nižší (4410 x 1820 x 1660). Rázvor sa predĺžil o 10 mm na 2640 mm a prevádzková hmotnosť sa podľa motorizácie pohybuje v rozmedzí 1455 – 1787 kg.
Interiér sa prezentuje pohľadným dizajnom a pôsobí pomerne hodnotným dojmom. Na dobrej úrovni je aj dielenské spracovanie. Oproti Tucsonu tak nastal značný dizajnový aj kvalitatívny pokrok. Prístrojový panel zaujme dvojicou modro podsvietených tubusov. Stredový panel poteší jednoduchým a prehľadným dizajnom.
Pripomienku si zaslúži trocha krátka a vzadu umiestnená lakťová opierka. Rovnako tak automatický dojazd okien, ktorý je možný len s tlačidlom na šoférovej strane. Spomenúť treba aj menej pohodlné ovládanie palubného PC pomocou nepodsvieteného tlačidla schovaného pod ľavou páčkou a tiež tlačidlové ovládanie klimatizácie. Kruhové ovládače klimatizácie sú pre väčšinu motoristov podstatne komfortnejšie a používa ich aj sesterská Kia Sportage.
Hyundai ix35 poskytuje dostatok priestoru pre štyroch urastenejších dospelých. Napriek klesajúcej streche je vzadu dostatok miesta aj na výšku z dôvodu pomerne nízko umiestnených zadných sedadiel. Vyšší cestujúci môžu mať menej miesta na hlavu v prípade, ak je vozidlo vybavené strešným oknom, ktoré uberá niekoľko centimetrov priestoru.
Sedadlá sú komfortne čalúnené a pohodlné aj na dlhšie jazdy, bočné držanie tela je však len priemerné. Z dôvodu nižšieho posedu a stúpajúcej spodnej hrany okien je zo zadných sedadiel slabší výhľad. Rovnako tak aj z predných sedadiel patrí medzi tie horšie. Výhľad dopredu nabok je obmedzovaný pomerne robustnými a výrazne sklonenými A stĺpikmi. Podstatne horší je však dozadu a šikmo vzad. Obmedzuje ho stúpajúca spodná hrana okien, pomerne malé okná a svoje robia aj rozmerovo väčšie hlavové opierky. Situáciu trocha vylepšujú veľké spätné zrkadlá, v prípade horšieho odhadu sa však odporúča parkovací asistent.
Základný objem kufra je 465 litrov, po sklopení zadných operadiel narastie na 1436 litrov. Sklápajú sa len operadlá, sedadlá ostávajú na mieste, a tak podlaha vytvára šikminu. Poteší dobrý prístup a pravidelné tvarovanie kufra. Slabinou ix35 je iba priemerná užitočná hmotnosť, ktorá sa pohybuje okolo 420-450 kg podľa verzie, čo je vzhľadom na charakter vozidla pomerne málo.
Hyundai ix35 poteší bohatou základnou výbavou. Z príplatkovej treba spomenúť bezkľúčové odomknutie a zamknutie auta, či elektricky sklopné spätné zrkadlá. Kým bezkľúčový prístup je odladený dobre, zrkadlá majú logiku ovládania trocha divnú. Kým po zatvorení sa sklopia samé, po otvorení vozidla ich treba do normálnej polohy vrátiť tlačidlom na paneli vodičových dverí.
Pri bežnom jazdení je pocit za volantom ix35-ky podobný menším hachbackom. V ostrejšie prechádzaných zákrutách, či prudšej zmene jazdného smeru sa už ale prejavuje trocha húpavý charakter vozidla. Jazdnú stopu si ale ix35-ka napriek výraznejším pohybom karosérie drží pomerne dobre, čomu napomáha aj citlivejšie naladená stabilizácia. Viac akčnosti a menšej nedotáčavosti dosahujú vozidlá s ľahkým benzínovým motorom pod kapotou.
Lepšej stabilite vozidla pomáhajú 17″ resp. 18″ kolesá, na základných balónových 16″ je jazda trocha plavnejšia. Prejazd bežných nerovností zvláda ix35 pomerne obstojne, výraznejšie rázy však prenikajú do interiéru pri prejazde väčších výtlkov či priečnych nerovností (retardéry, rozbité koľajnice). Po facelifte sa komfort pruženia o niečo zlepšil. Všeobecne platí, že najlepší komfort je na základných 16″ kolesách. Citlivosť podvozku na nerovnosti je pri 17″ a najmä 18″ diskoch podstatne vyššia.
Po konštrukčnej stránke sa vpredu nachádza zavesenie typu McPherson so spodným priečnym ramenom, vzadu je viacprvkové zavesenie. Obe nápravy sú uložené v pomocnom ráme, čo pomáha zmenšovať prenos vibrácií a rázov do karosérie.
Samotná konštrukcia podvozku (malá skrížiteľnosť náprav) a karosérie spolu so svetlou výškou 170 mm napovedajú, že vozidlo nie je stavané na ťažší terén. Pri jazde mimo spevnené komunikácie si treba dať pozor na podvozok, ktorý nie je chránený a aj nájazdové uhly sú pomerne malé, čím hrozí poškodenie spodnej časti nárazníka. Z hľadiska poškodenia je však najcitlivejším miestom výfukové potrubie, ktoré je najnižšie, a tak sa pri neopatrnej jazde mimo spevnených ciest zvyčajne poškodí ako prvé.
Napriek týmto obmedzeniam sa Hyundai ix35 bez väčších problémov vysporiada s väčšinou prekážok poľných a lesných ciest a pri dobrom dezéne pneumatík si poradí aj s bahnitým terénom, kde pomôže uzávera medzinápravovej spojky. Mimo spevnené vozovky v kopcovitom teréne sú k dispozícii systém pre zjazd kopcov DBC, ktorý automaticky udržiava rýchlosť auta pod 8 km/h a asistent pre rozjazd do kopca HAC.
Riadenie vybavené elektromechanickým posilňovačom je v porovnaní s Kiou Sportage viac komfortné. Točenie volantom pri bežnom jazdení je tak príjemné a pohodlné, poteší aj prijateľný polomer otáčania, čo uľahčuje manévrovanie pri parkovaní či otáčaní vozidla. Pri svižnejšej jazde sa však už prejavuje tzv. umelosť riadenia, konkrétne okolo stredovej polohy sú reakcie na otáčanie volantu málo akčné, naopak pri väčšom natočení reaguje posilňovač viac ako treba a skutočných informácii o dianí kolies na vozovke je tak len veľmi málo.
Hyundai ix35 obsahuje na rozdiel od sesterskej Kie Sportage dva typy pohonu 4×4. Na jar 2012 bol starší systém 4×4 s elektromagneticky ovládanou medzinápravovou spojkou JTEKT nahradený proaktívnym a rýchlejším systémom Dynamax od Magna Powetrain, ktorý obsahuje elektrohydraulicky ovládanú medzinápravovú spojku. Dynamax je obdobou systému Haldex a zadnú nápravu priradzuje nielen na základe preklzu predných kolies, ale aj v prípade hroziaceho šmyku či vzniku nepriaznivej jazdnej situácie, o čom je informovaný rôznymi typmi snímačov.
Systém 4×4 štandardne prenáša všetok moment na kolesá prednej nápravy. V prípade straty trakcie sa plynulo časť hnacej sily prenesie na zadnú nápravu. Pre lepšiu trakciu je možné využiť Lock Mode, kedy je sila motora rozdeľovaná medzi obe nápravy v pomere 50:50. Nad 40 km/h sa funkcia Lock automaticky deaktivuje a rozdelenie krútiaceho momentu prechádza do automatického režimu. Vozidlá s pohonom 4×4 majú vzadu brzdové kotúče s väčším priemerom.
Prednosti a nedostatky
robustnosť a spoľahlivosť |
slabšia variabilita interiéru |
priestranný interiér |
ovládanie palubného PC |
solídna základná výbava |
menšia svetlá výška |
pružný a pomerne úsporný 2,0 CRDi s manuálom |
väčší prenos rázov pri prejazde nerovností (pred-faceliftové verzie) |
plnohodnotné rezervné koleso |
vyššia spotreba benzínového dvojlitra |
len priemerná užitočná hmotnosť |
|
preposilované a umelé riadenie |
|
pri akčnejšej jazde uhúpaný podvozok |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky vychádzajúce z útrob stredového panelu, lakťovej opierky, sedadla |
nefunkčný snímač brzdových svetiel - zvolávacia akcia (prvé kusy) |
občas poruchy zámkov alebo parkovacích snímačov |
klepajúce tyčky stabilizátora (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
občas klepot z pod kapoty - podlepenie výstuh kapoty |
uvoľnená plastová skrutka plastových podbehov kolies - klepanie |
slabo dotiahnutá poloos k náboju kolesa - kovové klepnutie pri pridaní alebo ubratí plynu |
opotrebované ložiská v prevodovke - jej zvýšená hlučnosť (náročnejšia prevádzka, väčší km nábeh,) |
opotrebované ložiská kolies, viac na zadnej náprave - hučanie (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
predčasne opotrebovaná spojka (náročnejšia prevádzka) |
korózia výfukového potrubia |
korózia mechanizmu bubnovej parkovacej brzdy |
karbónové usadeniny na ventiloch - nerovnomerný chod, kolísanie ťahu, vypisovanie poruchy motora (priamovstrekový benzín, väčší km nábeh, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc - DPF (väčší km nábeh, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - blížiace sa upchatie sa hlási častejšími regeneráciami a miernym nárastom priemernej spotreby) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 GDi (99 kW). Kto častejšie jazdí po meste a priľahlom okolí s menej naloženým či obsadeným vozidlom a nepotrebuje pohon 4x4, tomu vyhovie aj základná benzínová 1,6 GDi. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, širokým pásmom využiteľných otáčok a primeranou spotrebou. 2,0 CRDi (100, 135 kW). Aj v slabšom prevedení ponúka motor slušnú dynamiku, silnejšia verzia sa odporúča najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá trocha uberá na akčnosti. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, v spojení s manuálnou prevodovkou aj solídnou spotrebou, pri automate (4x4) treba počítať približne s litrom paliva naviac. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1591 ccm | G4FD | 99 kW |
2.0 | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 4WD | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 GDi | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
2.0 GDi 4WD | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 CRDi | 1685 ccm | D4FD | 85 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |