Hyundai ix35 sa vyznačuje robustnou technikou a dobrou spoľahlivosťou. Pri dodržiavaní pravidelného a kvalitného servisu sa vyskytujú poruchy len zriedka a väčšinou sa jedná len o tie menej závažného charakteru. Problémy sa vo väčšom množstve vyskytujú až pri väčšom počte kilometrov alebo náročnej prevádzke. Aj z tohto dôvodu dal výrobca na vozidlo nadštandardnú záruku 5 rokov bez obmedzenia počtu kilometrov. Keďže niektorí motoristi dokážu za tento čas najazdiť aj 250 000 km, Hyundai musel dimenzovať vozidlo aj pre takéto prípady. Pre uplatnenie prípadnej záručnej opravy je však potrebné dodržiavať pokyny výrobcu (predajcu), mimo iného aj pravidelné dodržiavanie servisných intervalov a najlepšie v autorizovanom servise.
V interiéri sa občas vyskytujú pazvuky vychádzajúce najčastejšie z útrob stredového panelu alebo lakťovej opierky či sedadla. Prvé kusy hneval aj nefunkčný snímač brzdových svetiel, čo výrobca riešil zvolávacou akciou. Občas sa vyskytujú poruchy zámkov či parkovacích snímačov.
Pri väčšom nájazde alebo častejšej jazde mimo spevnené vozovky sa objavujú klepajúce tyčky stabilizátora. Obyčajne začnú klepať ako prvé predné tyčky, postupne aj zadné. Občas sa ozýva klepot aj z pod kapoty, čo sa rieši podlepením výstuh kapoty. Pomerne často klepocú aj plastové podbehy kolies, kde sa postupom času uvoľní plastová skrutka. Ak sa vyskytuje kovové klepnutie pri pridaní alebo ubratí, zvyčajne je na vine slabo dotiahnutá poloos k náboju kolesa.
Keďže sa jedná o SUV schopné jazdiť aj mimo spevnené vozovky, treba venovať patričnú pozornosť spodnej časti. Vozidlá častejšie jazdiace po teréne majú nezriedka poškodený (poškrábaný) spodok, zabrať dostáva aj podvozok, prevodovka, spojka, či pohon 4×4. Je teda potrebné poriadne preveriť funkčnosť a stav týchto častí vozidla.
Najmä viac namáhané kusy môžu mať opotrebované ložiská v prevodovke, čo sa prejavuje jej zvýšenou hlučnosťou. Nadmernú hlučnosť vydávajú aj opotrebované ložiská kolies, zvyčajne ako prvé odchádzajú na zadnej náprave. Občas sa vyskytne predčasne opotrebená spojka, najmä vozidlá viac namáhané jazdou mimo spevnené komunikácie, či ťahajúce príves. Voči korózii je vozidlo chránené dobre, výnimku tvorí výfukové potrubie a mechanizmus bubnovej parkovacej brzdy, ktorá je umiestnená vo vnútri zadného brzdového kotúča.
Pri benzínových motoroch s priamym vstrekom sa po väčšej porcii kilometrov môžu vyskytovať karbónové usadeniny na ventiloch, čo spôsobuje nerovnomerný chod, kolísanie ťahu či vypisovanie poruchy motora. Odporúča sa pravidelne meniť olej a zbytočne nenaťahovať interval na povolené maximum, ale meniť ho skôr.
Pri dieselových motoroch s väčším nábehom treba venovať pozornosť studeným aj teplým štartom a následnému behu motora. Môžu sa vyskytovať opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hrubším chodom motora, či obtiažnejším štartom. Pri väčšom nájazde sa môže vyskytnúť aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmerným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok či väčšími vibráciami na voľnobeh. Občas sa vyskytujú problémy s DPF filtrom, ktorému neprospieva častejšia mestská jazda na kratšie trasy, kedy nie je dostatok času na kvalitnú regeneráciu.
Výmena motorového oleja je stanovená po 30 000 km alebo 1 roku. Napriek tomu, že 2,0 CRDi obsahuje až 8 litrovú olejovú náplň, odporúča sa skrátiť interval (pre všetky motory) na maximálne 20 000 km resp. menej, obzvlášť pri vozidlách, ktoré častejšie jazdia v meste alebo mimo spevnené vozovky, či sú využívané na ťahanie prívesu. Olej by mal mať viskozitu 5W-30 a pre benzínové motory spĺňať špecifikáciu ACEA A5, pre dieselové ACEA C3 (vhodný pre DPF). Výmena oleja v medzinápravovej spojke a zadnom diferenciáli sa odporúča každých 90 000 km, rovnako tak výmena oleja v automatickej prevodovke. Všetky motory sú vybavené tzv. bezúdržbovou rozvodovou reťazou. Výmena vzduchového filtra je výrobcom stanovená po 30 000 km, palivový filter a chladiaca kvapalina po 60 000 km. Sviečky v prípade 2,0 CVVT po 60 000 km, v prípade motorov GDI po 150 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4410 x 1820 x 1660 |
Rázvor (mm): | 2640 |
Batožinový priestor (l): | 465/1436 |
Pohon | predné alebo všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 58 |
Prednosti a nedostatky
robustnosť a spoľahlivosť |
slabšia variabilita interiéru |
priestranný interiér |
ovládanie palubného PC |
solídna základná výbava |
menšia svetlá výška |
pružný a pomerne úsporný 2,0 CRDi s manuálom |
väčší prenos rázov pri prejazde nerovností (pred-faceliftové verzie) |
plnohodnotné rezervné koleso |
vyššia spotreba benzínového dvojlitra |
len priemerná užitočná hmotnosť |
|
preposilované a umelé riadenie |
|
pri akčnejšej jazde uhúpaný podvozok |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky vychádzajúce z útrob stredového panelu, lakťovej opierky, sedadla |
nefunkčný snímač brzdových svetiel - zvolávacia akcia (prvé kusy) |
občas poruchy zámkov alebo parkovacích snímačov |
klepajúce tyčky stabilizátora (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
občas klepot z pod kapoty - podlepenie výstuh kapoty |
uvoľnená plastová skrutka plastových podbehov kolies - klepanie |
slabo dotiahnutá poloos k náboju kolesa - kovové klepnutie pri pridaní alebo ubratí plynu |
opotrebované ložiská v prevodovke - jej zvýšená hlučnosť (náročnejšia prevádzka, väčší km nábeh,) |
opotrebované ložiská kolies, viac na zadnej náprave - hučanie (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
predčasne opotrebovaná spojka (náročnejšia prevádzka) |
korózia výfukového potrubia |
korózia mechanizmu bubnovej parkovacej brzdy |
karbónové usadeniny na ventiloch - nerovnomerný chod, kolísanie ťahu, vypisovanie poruchy motora (priamovstrekový benzín, väčší km nábeh, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc - DPF (väčší km nábeh, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - blížiace sa upchatie sa hlási častejšími regeneráciami a miernym nárastom priemernej spotreby) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 GDi (99 kW). Kto častejšie jazdí po meste a priľahlom okolí s menej naloženým či obsadeným vozidlom a nepotrebuje pohon 4x4, tomu vyhovie aj základná benzínová 1,6 GDi. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, širokým pásmom využiteľných otáčok a primeranou spotrebou. 2,0 CRDi (100, 135 kW). Aj v slabšom prevedení ponúka motor slušnú dynamiku, silnejšia verzia sa odporúča najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá trocha uberá na akčnosti. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, v spojení s manuálnou prevodovkou aj solídnou spotrebou, pri automate (4x4) treba počítať približne s litrom paliva naviac. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1591 ccm | G4FD | 99 kW |
2.0 | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 4WD | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 GDi | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
2.0 GDi 4WD | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 CRDi | 1685 ccm | D4FD | 85 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |