Z porúch sa v interiéri občas vyskytuje problém so zobrazením displeja, ktorý nezobrazuje všetky znaky. Rovnako aj s podsvietením palubnej dosky, ktoré po čase stráca na intenzite a občas môže štrajkovať aj palubný počítač. Niekedy sa možno stretnúť s väčším opotrebovaním niektorým častí interiéru, prípadne s rozpadajúcim sa čalúnením sedadiel. Skontrolovať treba aj funkčnosť klimatizácie, slabším článkom je najmä kondenzátor, ktorý býva nezriedka poškodený (netesný) od odletujúcich kamienkov.
Na podvozku sa najčastejšie objavuje vôľa v tiahlach stabilizátora, v spojovacích tyčiach riadenia a čape ramena na prednej náprave, ktoré však možno samostatne vymeniť a nie je to príliš drahé. Priemernou životnosťou, ktorá sa znižuje najmä väčším zaťažovaním a jazdou po rozbitejších vozovkách sa vyznačujú aj ložiská zadných kolies. Až pri väčšom počte kilometrov sa vyskytujú vôle v čapoch zavesenia (ramien) kolies alebo silentblokoch. Predné brzdové kotúče sa pomerne rýchlo opotrebovávajú, obzvlášť pri svižnejšom jazdení, občas sa vyskytujú zatuhnuté brzdové strmene.
Občas vie pohnevať aj elektrické príslušenstvo ako alternátor, najčastejšie pri 1,9 CDTi, za čo väčšinou môže spálený diódový regulátor, ktorý je ale možné vymeniť samostatne. Rovnako problémy môže spôsobiť snímač otáčok vačkového hriadeľa, čo sa prejavuje rozsvietením žltej kontrolky motora a problémom so štartovaním.
Pri benzínových motoroch vie občas pohnevať nefunkčná lambda sonda, EGR ventil (hlavne ak sa často jazdí v nižších otáčkach) a elektronika motora. Výfukový systém pomerne skoro podlieha korózii – hlavne zadná časť a problémom bývajú aj zhrdzavené – prasknuté pružné časti výfukového systému. Do roku 2008 sa pomerne často vyskytuje aj korózia nosníka chladiča.
Päťstupňové manuálne prevodovky sa vyznačujú dobrou spoľahlivosťou, podobne sa možno vyjadriť aj o automatických prevodovkách Aisin, tam ale netreba zabúdať na pravidelnú výmenu prevodového oleja po 60 000 km. Pri väčšom nájazde sa pomerne často vyskytujú problémy so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou v spojení s dieselovými motormi a preplňovanými 1,6 a 2,0 Turbo.
Motor 2,2 Direct je z benzínových agregátov najmenej spoľahlivý. Pomerne často sa objavujú problémy s vyťahanou-chrastiacou reťazou, občas sa pridávajú ťažkosti so správnym tlakom paliva, kedy štrajkujú vysokotlakové čerpadlo alebo regulátory tlaku a s pribúdajúcim počtom kilometrov rastie aj riziko jeho zakarbónovania.
Pri motoroch 1,9 CDTi 16V (110 kW) vedia občas zlyhať rozvody z dôvodu poškodenia vodnej pumpy alebo vie potrápiť zanesená swirl – vírivá klapka (tiež benzínový priamovstrekový motor 2,2 Direct – 110 kW). Oprava je pomerne drahá, keďže je nutné vymeniť celý sací modul. V prípade 1,7 CDTi sa častejšie môže objaviť netesné olejové čerpadlo, čo vedie k únikom motorového oleja.
Pri dieselových motoroch s väčším počtom kilometrov pozor na nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (zvýšený hluk pri akcelerácii, nadmerné vibrácie či trhavé rozbiehanie), problémy s EGR ventilom a nadmerne opotrebované vstrekovače (nerovnomerný a hrubší chod motora, slabší výkon, problematickejšie štarty po dlhšom státí). Oprava (výmena) vstrekovačov je drahá najmä v prípade 1,7 CDTi, kde je použitá japonská značka Denso, vstrekovače Bosch v motore 1,9 CDTi sú podstatne lacnejšie. Väčší počet najazdených kilometrov znamená aj riziko nadmerne opotrebovaného trubodúchadla. Kto jazdí častejšie po meste a na kratšie trasy, mal by sa vyhnúť vozidlám vybaveným DPF filtrom. Štandardne ním bola vybavená verzia 1,9 CDTi (110 kW), ostatné verzie na želanie, pričom často sa vyskytuje pri vozidlách z dovozu. Pri kratších trasách sa DPF filter nestihne riadne zregenerovať a hrozí riziko upchatia.
Výmena oleja prebiehala v dvoch variantoch. Prvý interval je pevný, tzv. Ecoservice-Fix, kde je napevno určený interval výmeny oleja po 30 000 kilometroch alebo jednom roku (okrem motorov s DPF, ktoré majú prvý interval výmeny skrátený na 15 000 km). Druhý interval je tzv. EcoService-FIex, ktorý je variabilný a obsahuje len maximálne hranice výmeny oleja, a to 30 000 km alebo dva roky pre benzínové motory a 50 000 km alebo dva roky pre dieselové motory. Skutočnú potrebu výmeny oleja však vyhodnocuje riadiaca jednotka, na základe informácií o kvalite oleja a prevádzkových podmienkach. Odporúča sa však dodržiavať pevný interval s max. počtom 20 000 km a oleje by mali spĺňať normu GM-LL-A025 pre benzínové motory a GM-LL-B025 pre dieselové motory. Viskozita oleja by sa mala pohybovať v medziach 0W-30 až 5W-40.
Ak nastane čas pevného servisného intervalu, zobrazí sa na displeji počítadla kilometrov na 10 sekúnd symbol InSP (pri zapnutí zapaľovania). Výrobca v tomto prípade odporúča zájsť najdlhšie do 1 týždňa alebo do najazdenia 500 km (podľa toho čo nastane skôr) do servisu.
Pri použití Flexibilného servisného intervalu, ktorý je založený na niekoľkých parametroch vychádzajúcich z používania vozidla, sú údaje neustále zaznamenávané a využívajú sa na výpočet zostávajúcej vzdialenosti do vykonania servisnej prehliadky. Ak je zostávajúca vzdialenosť kratšia ako 1500 km, zobrazí sa na displeji symbol InSP a hodnota 1000 km. Ak si chcete overiť koľko kilometrov ešte zostáva do prehliadky, vypnite zapaľovanie, stlačte nulovacie tlačidlo počítadla kilometrov a podržte ho približne 2 sekundy. Tým sa objaví InSP doplnené o aktuálne zostávajúce kilometre.
Automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom (nie easytronic) má stanovenú výmenu prevodového oleja po 60 000 km alebo štyroch rokoch. Keďže výrobca pri všetkých motoroch udáva spotrebu motorového oleja 0,6 l/1000 km, odporúča sa občas skontrolovať aktuálny stav oleja. V prípade výmeny rozvodov je situácia o niečo komplikovanejšia. Motor 2,2i (110 kW) obsahuje bezúdržbovú rozvodovú reťaz. Pre motory 1,7 CDTi platí interval výmeny 90 000 km alebo 6 rokov. Pre benzínové preplňované dvojlitre platí interval ôsmich rokov alebo 120 000 km. Pre motory 1,6i, 1,8i a taktiež 1,9 CDTi platí interval 150 000 km alebo 10 rokov. Pri výmene rozvodov je potrebné bez ohľadu na typ agregátu venovať pozornosť stavu vodnej pumpy a hlavne hlučnosti alebo netesnosti. Ak sa niektorý z príznakov objaví, okamžite treba pumpu vymeniť, inak hrozí zlyhanie samotných rozvodov. V prípade dieselových 1,9 CDTi 8V motorov je potrebné každých 50 000 km kontrolovať ventilové vôle, na rozdiel od 16V verzií.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové MPV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4470 x 1780 x 1635-1645 |
Rázvor (mm): | 2703 |
Batožinový priestor (l): | 140/620/1820 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 58 |